سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جاذبه های گردشگری کلگری کانادا

کلگری در منطقه کوهپایه‌ای و دشت‌های غربی بافاصله 80 کیلومتری شرق رشته‌کوه راکی در شهری در جنوب استان آلبرتای کانادا قرار دارد. یکی از ویژگی‌های این شهر داشتن منابع انرژی و نفت است که به همین دلیل به یکی از مهم‌ترین کشورهای اقتصادی تبدیل شده است. وجود کوه‌های بسیار بلند باعث شده کلگری به یکی از پرجاذبه‌ترین مناطق کانادا تبدیل شود. در این مقاله به جاذبه های گردشگری کلگری می‌پردازیم.

معرفی جاذبه‌ های گردشگری در کلگری کانادا 

در زیر تعدادی از جاهای دیدنی کلگری کانادا را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد:

کلگری استمپید (Calgary Stam Pede)

کلگری استمپید یکی از جشنواره‌های بزرگ است که هرسال در ماه ژوئیه به مدت 10 روز برگزار می‌شود. این جشنواره شامل جشن‌های فرهنگی و مسابقات گاوچرانی است که به فرهنگ کاوی و سنت‌های روستایی آمریکای شمالی باز در کلگری برگزار می‌شود. در فینال مسابقات این جشنواره به هر یک از برندگان در بخش‌های مختلف جوایز یک‌ میلیون‌ دلاری و حتی بیشتر اهدا می‌شود.

جاذبه های گردشگری کلگری

سفر ریلی به کوه‌های راکی (Rocky Mountaineer Rail Journey)

در کلگری قطاری لوکس و خصوصی متعلق به Rocky mountaineer وجود دارد که از میان خط ساحلی اقیانوس آرام در کانادا و بین کلگری یا ونکوور حرکت می‌کند و اطراف آن را کوه‌ها و رشته‌کوه‌های راکی مانند دیوار منطقه در برگرفته‌اند. در این مسیر عبور قطار قله‌هایی به نام قله سه خواهر وجود دارد که شما می‌توانید در حین عبور از رودخانه آن‌ها را ببینید و از زیبایی آن‌ها لذت ببرید. استفاده از قطار بهترین را برای بازدید از جاذبه های گردشگری کلگری است.

جاهای دیدنی کلگری کانادا

باغ ‌وحش و پارک ما قبل تاریخ کلگری

در جزیره سنت جورج در کنار رودخانه بوی درکلگری این جاذبه گردشگری در سال 1912 شروع به کارکرد. در این باغ‌ وحش گونه‌های زیادی از جانوران نادر و کمیاب نگهداری می‌شود و همچنین باغ گیاه‌شناسی نیز در این پارک وجود دارد. پیشنهاد ما این است که در فصل بهار به سراغ این باغ ‌وحش بروید چون در این فصل حیوانات تازه ‌متولد شده جدید به جمع حیوانات دیگر اضافه می‌شود. علاوه ‌بر دیگر جاهای دیدنی کلگری کانادا، بازدید از باغ وحش نیز می‌تواند یک تفریح لذت‌بخش باشد پس آن را از دست ندهید.

پارک میراث باستانی (Heritage Park)

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کلگری پارک باستانی است که واقع در یک روستا در نزدیکی آب‌انبار گلنمور است که به ماهیگیری و قایق‌رانی نیز شهرت دارد. در این مورد از جاذبه‌های گردشگری شهر کلگری شما می‌توانید چندین ساختمان بازسازی شده که در چهار دوره تاریخی مختلف و متفاوت ساخته شده است را ببینید. می‌توانید یکی از آن قلعه‌ها که در سال 1860 برای تجارت خز و در دهه 1930 میلادی برای میدان شهر احداث شده است را مشاهده کنید.

جاذبه های گردشگری کلگری

پارک المپیک کانادا (Canada Olympic Park)

ممکن است در سفر به کلگری در کوهپایه‌های غربی برج‌های عجیب و بلندی را ببینید که در برج‌های پارک المپیک، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری کانادا هستند. در سال‌های گذشته که شهر کلگری در سال 1988 میزبان پانزدهمین المپیک زمستانی بود.

امروزه تفریحاتی مثل اسکی، زیپ‌لاین، اسنوبرد، کوهنوردی و غیره در کوهستان این منطقه وجود دارند. اگر شما به بالای برج‌ها بروید، چشم‌انداز خارق‌العاده‌ای از شهر را خواهید دید.

جاذبه های گردشگری کلگری

پارک جزیره پرنس (Prince’s Island Park)

یکی از پرطرف‌دارترین جاهای دیدنی کلگری کانادا پارک پرنس است که در مرکز شهر کلگری و در مجاور رودخانه بو ساخته شده است. این پارک کنار بازاری قرار دارد که گردشگران ترجیح می‌دهند از این دو جاذبه باهم به صورتی اشتراکی بازدید کنند. در این پارک مکان‌هایی برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، کنسرت‌های فضای باز و غیره وجود دارند.

در سازمان مهاجرتی SEP Immigration تمامی خدمات و سرویس‌های مربوط به ویزا، اقامت، سیتیزنشیپ، پناهندگی و دادگاه های تجدیدنظر به صورت کاملا حرفه‌ای ارائه می‌شود. برای اخذ ویزای توریستی کانادا وکیل رسمی مهاجرت، آقای سپهر فلاحتی با شماره وکالت RCIC# R533959 از انجمن وکلای رسمی کانادا و سال‌ها تجربه و پرونده‌های موفق مهاجرتی در دادگاه‌های مهاجرتی، شما را در همه‌ی مراحل همراهی می‌کنند.

انواع روش‌ های مهاجرت به کانادا |سپهر فلاحتی (sepimmigration.com)