سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحصیل در رشته MBA در کانادا

تحصیل رشته mba در کانادا یکی از بهترین موقعیت‌های تحصیلی حتی شغلی برای هر دانشجو در رشته‌های و زمینه‌های مالی/اقتصادی، حسابداری، بیمه و سرمایه‌گذاری، مدیریت صنعتی و مهندسی، بازاریابی‌ها و غیره  است. کانادا سالانه پذیرای دانشجویان از رشته‌های مختلف مثل پزشکی، مهندسی، حقوق و رشته MBA و… است و دانشجویان زیادی به این کشور مهاجرت می‌کنند.

رشته MBA مخفف عبارت Master of business administration بوده و به معنای مدرک ارشد مدیریت کسب‌وکار، بازرگانی و یا تجارت است. مدرک تحصیلی MBA برای کسانی که به دنبال پست مدیریتی و همچنین سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار شخصی هستند بسیار ضرورت دارد.

مزیت‌های تحصیل رشته  MBA در کانادا 

در کل رشته تحصیلی MBA در کانادا و کشورهای موفق و پیشرفته دیگر مانند: آلمان، انگلیس، آمریکا، استاندارد و خروجی مشخصی دارند از جمله:

  • مبانی نظری در کسب‌وکار را نشان می‌دهند
  • فرصت‌های عملی برای سنجش میزان یادگیری دانشجویان در کلاس را فراهم می‌کنند
  • فرصت‌های بین‌المللی برای رشد و ارتقای شغلی
  • فراهم‌کردن کسب‌وکار برای دانشجویان فارغ‌التحصیل رشته MBA
  • افزایش دامنه‌ای از مهارت‌های نرم (ارتباط با دیگران، توانایی مذاکره، انگیزه و اعتمادبه‌نفس)
  • یادگیری مهارت‌های سخت و قابل‌اندازه‌گیری در حوزه‌های رهبری و هدایت و مدیریت

اما این 6 مورد توضیح کلی مزایای تحصیل رشته mba در کانادا است که علاوه‌ بر این به موارد زیر هم اشاره خواهیم داشت:

 بالا بودن کیفیت آموزش در کانادا 

بالا بودن کیفیت آموزش و فرصت‌های شغلی، یکی از مهم‌ترین دلایل ادامه تحصیل دانشجویان در رشته MBA در کانادا است. علاوه بر این دانشگاه‌های کانادا به‌وسیله بورسیه‌های تحصیلی، زیرساخت آموزش عالی به دانشجویان، باعث شده است که به انتخاب اول و ترجیح بیشتر دانشجویان بین‌المللی در سراسر جهان تبدیل شده باشد.

تجربه‌ کردن فرهنگ‌های مختلف

تحصیل رشته MBA  فرصتی به شما می‌دهد که با فرهنگ‌های و ملل مختلف و متنوع آشنا شوید و آن‌ها را تجربه کنید. باید بدانید که کانادا دارای ثبات اقتصادی و محیط آرام و کمترین نرخ جرم است و وجود دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی می‌تواند دانشجویان را به افزایش مهارت‌های زبانی خود تشویق کند.

برترین Business schools

تحصیل در کانادا این امکان را به شما می‌دهد که در حین تحصیل و پس از تحصیل رشته MBA در کانادا مجوز کار را دریافت نمایید و دارای شغل در کانادا شوید. همچنین پس از تکمیل رشته MBA در کانادا و زمانی که دارای شغل هستید ویزای کار این کشور را می‌توانید دریافت نمایید.

تحصیل رشته mba در کانادا

هزینه رشته MBA در کانادا

تحصیل در رشته MBA هزینه و شهریه در کشور کانادا نسبت به کشورهایی مثل آلمان، انگلیس و حتی آمریکا کمتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است. همچنین زندگی دانشجویان در داخل و خارج از دانشگاه به‌ صورت مستمر ادامه دارد و دانشجویان می‌توانند در کنار تحصیل رشته MBA به انواع تفریحات، غذاها، موسیقی و غیره بپردازند و لذت ببرند.

شما می‌دانید که شرایط تحصیل در رشته mba کانادا که در مدت‌ زمان بسیار کوتاهی شغل و در آمد بسیار خوبی را به فارغ‌التحصیلان خود می‌دهد. هزینه رشته mba در کانادا به نوع دانشگاه کانادایی بستگی دارد. برای تحصیل رشته MBA در کانادا، میانگین شهریه بین 30،000 تا 40،000 دلار بوده که نسبت به دانشگاه‌های آمریکا، بسیار کمتر است.

شرایط تحصیل در رشته MBA کانادا

برای دریافت پذیرش رشته mba و مهاجرت به کانادا برای تحصیل در این رشته باید شرایط زیر را دارا باشید:

  • دارای مدرک کارشناسی (لیسانس)
  • حداقل دو سال تجربه کاری در رشته MBA برای تحصیل در کانادا لازم است.
  • ارسال نمره آزمون GRE/GMAT
  • نوشتن دو مقاله مربوط با رشته MBA
  • تأیید منابع کاری از ناظران محیط کار
  • تأییدیه مصاحبه
  • داشتن مهارت کافی در زبان انگلیسی و نمره بالای آیلتس

درآمد رشته MBA در کانادا

میانگین درآمد حدود 654/72 دلار در سال و یا معادل 26/37 دلار در ساعت برای فارغ‌التحصیلان رشته MBA در کانادا است. تحصیل در بهترین دانشگاه‌های کانادا و Business schools و ارائه مدرک آن‌ها در کنار داشتن تجربه کاری و مهارت بالا در رشته MBA تأثیر زیادی در میزان درآمد شخص دارد.

باتوجه‌ به این نکته درآمد فارغ‌التحصیلان تازه‌کار در رشته MBA به طور میانگین 161/24 دلار در سال است و اشخاص باتجربه‌تر حداکثر 338/10 دلار در سال خواهند داشت. حوزه‌های مدیریت اجرایی (EMBA) مالی و استراتژی دارای بالاترین درآمد رشته mba در کانادا و منابع انسانی یا HR دارای کمترین میزان حقوق در رشته مدیرت در کشور کانادا است.

 

منبع:

تحصیل در رشته mba |سپهر فلاحتی (sepimmigration.com)